معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: روند رشد در بخش صنعت کشور بر اساس گزارش بانک مرکزی جهشی بوده است که رشد آن پارسال پنج برابر متوسط این حوزه در هشت سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۷۲
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، محمد مهدی برادران در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف در مشهد اظهارکرد: رشد صنعت کشور طی سال گذشته ۹.۵ درصد گزارش شده است، در حالیکه هدفگذاری در این بخش در سال گذشته هشت درصد بود، این رشد نشان می دهد که کشور از دوره رکود خارج و به دوره رشد وارد شده است.

وی به پیشینه ارزشمند اصناف در کشور اشاره و بیان کرد: همه واحدهای صنفی در این کشور پیشینه و هویت قوی دارند که مهمترین هویت آن داشتن مفهومی به نام روزی حلال و امانتداری است، ارزشمندی واحدهای صنفی در مشهد به سبب همجوار بودن بارگاه منور رضوی، امانتداری خوب آنها است که از این منظر الگوی کشور هستند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت با موافقت رییس جمهوری برای صنوفی که دایره خدمات رسانی گسترده ای دارند، روزهای دیگری جدا از روز ملی اصناف در سالنامه جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفت، چرا که نقطه قوت اصناف، تلاش برای خدمت است.

وی یکی از مهمترین دغدغه های وزارت صمت را وجود کالاهای تقلبی ذکر و اضافه کرد: همواره مشهد پایین ترین نرخ کالاها را در کشور داشته و بازار این شهر رقابتی بوده است، لذا مهمترین فرصت بهبود آن است که صنوف این شهر اعتباری که بدست آورده اند را با رقابت منفی حراج نکنند و جنس تقلبی و غیراستاندارد به فروش نگذارند.

برادران بیان کرد: بر اساس قانون نظام صنفی و تکالیفی که در نظر گرفته شده است، باید بازرسی و نظارت توسط اتحادیه ها در سطح بازار انجام گیرد، ما نیز ترجیح می دهیم بدون دخالت دستگاه های اجرایی، بازرسان اتحادیه ها هم بر روند توزیع و عرضه کالا در بازار نظارت کنند و هم آموزش و تقویت واحدهای صنفی را بر عهده گیرند، جوانان حوزه صنف باید توسط ریش سفیدان و پیشکسوتان این عرصه ارشاد شده و راه موفقیت را طی نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار